01.03.2016
Na území města Ostravy dnes 1. března, i přes vydatné sněžení, nemáme na silnicích žádné komplikace. První sypače Ostravských komunikací vyrazily v ranních hodinách do výše položených lokalit, jako je Plesná nebo Hošťálkovice. Zbytek techniky vyrazil do terénu po deváté hodině dopolední. Přesto, že v té době ještě na silnicích nebyla žádná vrstva sněhu, provedli pracovníci Ostravských komunikací chemické ošetření vozovek tak, aby čerstvý sníh padal na nasolené silnice a nedržel se na nich. I díky tomu jsou po celé dopoledne silnice na území Ostravy holé a mokré a bez jakýchkoli komplikací sjízdné. Předpokládáme, že sypače znovu vyrazí do terénu v odpoledních nebo nočních hodinách, kdy teploty klesnou pod bod mrazu, abychom zabránili možnému namrzání silnic.
Ostravské komunikace v zimním období udržují bezmála 400 Km silnic všech tříd na území města Ostravy. Jedná se především o hlavní tahy. Pokud bychom to měli přiblížit, pak Ostravské komunikace provádějí zimní údržbu na silnicích, kde jezdí MHD. Co se týká chodníků a okrajových ulic o ty se starají jednotlivé městské obvody samy a zastávky si udržuje Dopravní podnik Ostrava.
Zimní údržba v Ostravě probíhá rajónovým způsobem, v praxi to znamená, že každý sypač má přesně stanovený úsek o který se stará. Letos byl zvýšen počet rajónu z 16 na 17 a tím zkrácena dobu ošetření jednoho úseku ze v průměru ze dvou hodin na hodinu a půl.
25.03.2024
/ 25.03.2024 /
OSTRAVA, 25. 3. 2024 – Řidiči v Ostravě ode dneška neprojedou kruhovým objezdem na Slovenské ulici ve směru na Mariánské Hory. Složitější je i cesta z Mariánských Hor na Hlučínskou ulici. Ostravské komunikace a. s. totiž začaly opravovat obruby na okružní křižovatce Slovenská, přes kterou se sjíždí do města z dálnice D1.
12.03.2024
/ 12.03.2024 /
OSTRAVA, 12. 3. 2024 – Ostravské komunikace a. s., které se starají o údržbu silnic II. a III. tříd a vybraných místních komunikací na území města Ostravy, v těchto dnech znásobily rychlost oprav výtluků po zimě. Využily teplého počasí a rozjezdu dodavatele teplých asfaltových směsí. „Celý proces se tím zrychluje, protože lze využít stroje, zatímco při používání směsi z termoboxu, se kterou vyjíždíme ihned po zvýšení teplot nad nulu, je vysoký podíl ruční práce. Letos jsme s opravami za využití termoboxu začali už v prvních únorových dnech,“ upřesnil výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř