Ostravské komunikace, a.s. provádí běžnou údržbu, která zahrnuje zejména provádění vysprávek lokálních výtluků a provádění velkoplošných vysprávek. Pouze vlastními kapacitami dále realizujeme veškeré výkony při čištění komunikací samosběry a kropícími vozy. Dodavatelsky zajišťujeme provádění oprav a souvislých údržeb komunikací v naší operativní správě. V této oblasti také zabezpečujeme investorsko–inženýrskou činnost související s přípravou a realizací jmenovitých staveb na silniční síti a na síti místních komunikací. Údržba silničních objektů je zpravidla zaměřena především na opravy autobusových zastávek, a to technologií zřízení plastifikované betonové desky.
Údržba silniční zeleně je od května do září zaměřena na sečení ploch silničních pozemků dle důležitosti. Ořezávání keřů ve středních dělících pásech státních silnic je prováděno v podzimních měsících, v době vegetačního klidu je prováděn ořez stromů podél silnic a místních komunikací.
Významné výkony realizujeme na místních komunikacích, a to při údržbě krajnic, zřizování obrub, čištění uličních vpustí a silniční kanalizace.
Kontakty | |||
---|---|---|---|
Vedoucí provozu údržby silnic | Tomáš Svoboda | tel.: 595 621 210 | svoboda@okas.cz |
Mistr údržby silnic | Petr Kučera | tel.: 595 621 211 | kucera@okas.cz |
26.09.2024
/ 26.09.2024 /
OSTRAVA 26. 9. 2024 – Ostravské komunikace, které se starají o městské silnice v Ostravě, musí po povodních opravit mosty a lávky a vyměnit řadu systémů, které denně provází běžný život Ostravanů – od veřejného osvětlení po semafory. Firmu čeká i dočištění ulic.
28.08.2024
/ 28.08.2024 /
Jak jsme již v tomto roce opakovaně informovali, byl v Ostravě během letních prázdnin v pěti objektech nainstalován dokonalejší jednotný parkovací systém. V souladu s vývojem technologií je nový parkovací systém bezlístkový (s výjimkou parkovacího domu u městské nemocnice) a bezhotovostní. Výhradně elektronický provoz je nejen technicky dokonalejší, ale i ekologičtější i levnější (není zapotřebí tisku lístků a nákladů na něj, ročně tak lze ušetřit tuny papíru). Testovací provoz nového systému bude čtyřtýdenní, aby byly odladěny případné nedokonalosti. Změna v provozu nastane v prvním zářijovém týdnu. Řidiči pozor, předchozí praxe tedy již nezůstane zachována, doba tlačítek byla překonána. Při vjezdu do daného objektu již nebude možné použít tlačítka, nýbrž je zapotřebí vhodného média (bankovní karty, QR kódu, čipu či karty RFID).