27.06.2018
Na konstrukci mostu umístili pracovníci Ostravských komunikací celkem 136 led svítidel, která budou osvětlovat jak spodní, tak horní konstrukční části mostu.
V současné době je připraveno několik možných variant nasvětlení, jejich počet i barevné provedení je možno v budoucnu měnit či doplňovat. Zatím bude svítit bíle, v barvách trikolory nebo v modrých barvách, které patří ke znakům Ostravy.
Vyměněna jsou také světla veřejného osvětlení. V základním režimu budou svítit bíle, stejně jako most, při speciálních příležitostech budou i ony měnit barvu.
Architekturní nasvětlení Sýkorova mostu zrealizovala společnost Ostravské komunikace. Cena za provedení díla je 3 292 998,98 korun bez DPH. Součástí zakázky jsou také antivandal kryty, které ochrání světla před krádeží, poškozením i povětrnostními vlivy.
Dvaadevadesátimetrový, šestnáct metrů široký nýtovaný ocelový obloukový most přes Ostravici, který spojuje moravskou a slezskou část Ostravy, byl vybudován v roce 1914 na místě dřívějšího Říšského mostu z roku 1886. Kulturní památkou byl Ministerstvem kultury České republiky prohlášen v roce 2009. (zdroj MMO)
Autor: Jiří MaléřOstravské komunikace, a.s.
Novoveská 1266/25
Ostrava, Mariánské Hory, 709 00
IČ: 25396544
DIČ: CZ25396544
Silniční dispečink
a poruchy VO: 596 622 922
Dispečink parkování: 595 621 700
Recepce: 595 621 444
25.04.2025
/ 25.04.2025 /
OSTRAVA, 25. 4. 2025 - V plném proudu je čistění ulic a silnic v Ostravě. Všude tam, kde se o čištění starají Ostravské komunikace, probíhá nejen úklid po zimě, ale i další očista. „Do této chvíle jsme posbírali přes 700 tun takzvaných smetků, tedy všeho, co po zimním posypu a dopravě zůstává na cestách,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Michal Hrubý s tím, že úklid zdaleka nekončí a zahrnuje i tzv. nadlimitní čištění směřující proti prašnosti v krajském městě.
03.02.2025
/ 03.02.2025 /
Výstavba obou parkovacích domů probíhala s citlivou návazností na předcházející rekonstrukci Domu kultury Poklad. Ten je totiž nemovitou kulturní památkou a zároveň jedinečnou ukázkou architektury 50. let 20. století, včetně dochovaných původních prvků. Od počátku tak bylo zřejmé, že parkovací objekty musí tuto skutečnost odrážet a jejich vzhled nesmí působit rušivým dojmem.