02.10.2023
OSTRAVA, 29. 9. 2023 – Společnost Ostravské komunikace do konce října opraví povrchy cyklostezek v Ostravě. Celkem budou rekonstruovány části tras na 13 cyklostezkách. „Nejčastěji zasahujeme tam, kde povrchy poškodily kořenové systémy stromů nebo práce na podzemních inženýrských sítích. Ve spolupráci s městem jsme se zaměřili i na povrchy na mostních konstrukcích a také na nevyhovující nezpevněná místa,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka. Opravy si celkově vyžádají zhruba 25 milionů korun.
Přihlíželo se zejména k nerovnostem a stavu povrchů, ale třeba i ke zborceným krajnicím a podobně. Podle výrobního náměstka Ostravských komunikací Petra Uhlíře musela firma zajistit také povolení vstupu na pozemky všech městských částí, kudy vedou opravované trasy. Koordinace probíhala také s Povodím Odry, pro které bylo nutné zpracovat havarijní a povodňový plán.
Opravy cyklostezek začaly už v polovině dubna, hotovo má být do 30. října. „Před zahájením jednotlivých oprav podáváme městu informace, které se pak s konkrétními termíny prací na daných cyklotrasách promítají do informačního Mapového portálu města,“ doplnil náměstek Uhlíř. (https://mapy.ostrava.cz/cyklotrasy/mapa/)
Co do délky opravovaného úseku si největší zásah vyžádala trasa v Hošťálkovicích, dále cyklostezka v úseku U Boříka - Odra a Proskovická – les ve Výškovicích. Nejčastěji Ostravské komunikace pokládají nový živičný povrch. V posledních dnech například na téměř kilometrovém úseku cyklostezky v Komenského sadech
26.09.2024
/ 26.09.2024 /
OSTRAVA 26. 9. 2024 – Ostravské komunikace, které se starají o městské silnice v Ostravě, musí po povodních opravit mosty a lávky a vyměnit řadu systémů, které denně provází běžný život Ostravanů – od veřejného osvětlení po semafory. Firmu čeká i dočištění ulic.
28.08.2024
/ 28.08.2024 /
Jak jsme již v tomto roce opakovaně informovali, byl v Ostravě během letních prázdnin v pěti objektech nainstalován dokonalejší jednotný parkovací systém. V souladu s vývojem technologií je nový parkovací systém bezlístkový (s výjimkou parkovacího domu u městské nemocnice) a bezhotovostní. Výhradně elektronický provoz je nejen technicky dokonalejší, ale i ekologičtější i levnější (není zapotřebí tisku lístků a nákladů na něj, ročně tak lze ušetřit tuny papíru). Testovací provoz nového systému bude čtyřtýdenní, aby byly odladěny případné nedokonalosti. Změna v provozu nastane v prvním zářijovém týdnu. Řidiči pozor, předchozí praxe tedy již nezůstane zachována, doba tlačítek byla překonána. Při vjezdu do daného objektu již nebude možné použít tlačítka, nýbrž je zapotřebí vhodného média (bankovní karty, QR kódu, čipu či karty RFID).