26.09.2024
OSTRAVA 26. 9. 2024 – Ostravské komunikace, které se starají o městské silnice v Ostravě, musí po povodních opravit mosty a lávky a vyměnit řadu systémů, které denně provází běžný život Ostravanů – od veřejného osvětlení po semafory. Firmu čeká i dočištění ulic.
„Nejvíce poškozený je most na ulici Nad Porubkou přes tok Porubky ve Svinově. Došlo tam k podemletí části pravobřežní opěry nad vozovkou. Opěra poklesla o zhruba 20 až 30 centimetrů, nosná konstrukce naštěstí zůstala v původní poloze. Most je od 16. 9. uzavřený s vyznačením objízdné trasy. Mimořádná prohlídka mostu, kterou udělal Dopravoprojekt Ostrava, vyhodnotila stav jako havarijní,“ upozornil ředitel Ostravských komunikací Michal Hrubý.
Zmíněný most ve Svinově bude muset být v budoucnu snesen a nahrazen novým s tím, že by se mělo současně řešit i nevhodné trasování Porubky v dané oblasti, aby znovu nedošlo k podemletí mostní opěry. „Pro most ve Svinově se nyní v Dopravoprojektu zpracovává projektová dokumentace pro provizorní zprovoznění mostu jedním jízdním pruhem,“ vysvětlil za Ostravské komunikace technicko - správní náměstek Miloš Novák. Na základě projektu se firma bude snažit most přes Porubku v poškozené části provizorně podepřít a v oblasti chodníku a zeleného pásu zřídit dočasně asfaltovou vozovku, aby mohl být most uveden do provozu alespoň jedním pruhem.
Dalším značně poškozeným objektem je lávka přes potok v Koblově na Hřbitovní ulici. Tam voda odnesla dřevěnou mostovku včetně zábradlí. Ocelová nosná konstrukce je v pořádku, lávka je uzavřená a chystá se nová z roštů a ocelového zábradlí. U několika dalších mostů a lávek se Ostravské komunikace zaměří na poškozené opevnění koryt pod mostními objekty, obnažené a částečně poškozené opěry a poškozené zábradlí po pádu stromů.
Pokud jde o semafory na křižovatkách, voda zatopila dva řadiče světelné signalizace, a to na křižovatkách Hlučínská a Slovenská a Hlučínská a „stará“ Hlučínská. Řadiče byly odmontovány a servisní firma je odvezla k opravě.
K úplné výměně dojde u zatopeného parkovacího systému a rozvaděče na parkovišti na ulici Hlučínská. Také veřejné osvětlení ve městě se potýká se zatopením několika rozvaděčů, ty už ale Ostravské komunikace postupně uvádějí do provozu.
.
Další práce čekají na firmu, jejímž jediným akcionářem je město Ostrava, na zatopených kolektorech Frýdlantské mosty, Brandlova a Nová Ves. Voda se tam stále odčerpává. Zřejmě bude nutná výměna zatopených technologií, což jsou zejména čerpadla, elektroinstalace, monitorovací zařízení, dále se připravuje čištění a sanace kolektorů.
Stále pokračuje čištění veřejného prostoru po povodních. „Čisticí vozy najely na ostravských silnicích ve správě kraje a krajského města v součtu přes 270 kilometrů a odvezly dohromady více než 100 tun smetených nečistot,“ spočítal výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř. Vybranou pomocnou techniku vyslala Ostrava také na popovodňové práce v Opavě.
Doplňující informace:
Během povodní zpracovaly Ostravské komunikace 342 tun písku, kterým naplnily povodňové pytle a velkoobjemové vaky, zapojily se do přesměrování dopravy a spolupracovaly s IZS a krizovým štábem města, který centrálně informoval veřejnost.
Ostravské komunikace, a.s.
Novoveská 1266/25
Ostrava, Mariánské Hory, 709 00
IČ: 25396544
DIČ: CZ25396544
Silniční dispečink
a poruchy VO: 596 622 922
Dispečink parkování: 595 621 700
Recepce: 595 621 444
25.04.2025
/ 25.04.2025 /
OSTRAVA, 25. 4. 2025 - V plném proudu je čistění ulic a silnic v Ostravě. Všude tam, kde se o čištění starají Ostravské komunikace, probíhá nejen úklid po zimě, ale i další očista. „Do této chvíle jsme posbírali přes 700 tun takzvaných smetků, tedy všeho, co po zimním posypu a dopravě zůstává na cestách,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Michal Hrubý s tím, že úklid zdaleka nekončí a zahrnuje i tzv. nadlimitní čištění směřující proti prašnosti v krajském městě.
03.02.2025
/ 03.02.2025 /
Výstavba obou parkovacích domů probíhala s citlivou návazností na předcházející rekonstrukci Domu kultury Poklad. Ten je totiž nemovitou kulturní památkou a zároveň jedinečnou ukázkou architektury 50. let 20. století, včetně dochovaných původních prvků. Od počátku tak bylo zřejmé, že parkovací objekty musí tuto skutečnost odrážet a jejich vzhled nesmí působit rušivým dojmem.