26.09.2024
OSTRAVA 26. 9. 2024 – Ostravské komunikace, které se starají o městské silnice v Ostravě, musí po povodních opravit mosty a lávky a vyměnit řadu systémů, které denně provází běžný život Ostravanů – od veřejného osvětlení po semafory. Firmu čeká i dočištění ulic.
„Nejvíce poškozený je most na ulici Nad Porubkou přes tok Porubky ve Svinově. Došlo tam k podemletí části pravobřežní opěry nad vozovkou. Opěra poklesla o zhruba 20 až 30 centimetrů, nosná konstrukce naštěstí zůstala v původní poloze. Most je od 16. 9. uzavřený s vyznačením objízdné trasy. Mimořádná prohlídka mostu, kterou udělal Dopravoprojekt Ostrava, vyhodnotila stav jako havarijní,“ upozornil ředitel Ostravských komunikací Michal Hrubý.
Zmíněný most ve Svinově bude muset být v budoucnu snesen a nahrazen novým s tím, že by se mělo současně řešit i nevhodné trasování Porubky v dané oblasti, aby znovu nedošlo k podemletí mostní opěry. „Pro most ve Svinově se nyní v Dopravoprojektu zpracovává projektová dokumentace pro provizorní zprovoznění mostu jedním jízdním pruhem,“ vysvětlil za Ostravské komunikace technicko - správní náměstek Miloš Novák. Na základě projektu se firma bude snažit most přes Porubku v poškozené části provizorně podepřít a v oblasti chodníku a zeleného pásu zřídit dočasně asfaltovou vozovku, aby mohl být most uveden do provozu alespoň jedním pruhem.
Dalším značně poškozeným objektem je lávka přes potok v Koblově na Hřbitovní ulici. Tam voda odnesla dřevěnou mostovku včetně zábradlí. Ocelová nosná konstrukce je v pořádku, lávka je uzavřená a chystá se nová z roštů a ocelového zábradlí. U několika dalších mostů a lávek se Ostravské komunikace zaměří na poškozené opevnění koryt pod mostními objekty, obnažené a částečně poškozené opěry a poškozené zábradlí po pádu stromů.
Pokud jde o semafory na křižovatkách, voda zatopila dva řadiče světelné signalizace, a to na křižovatkách Hlučínská a Slovenská a Hlučínská a „stará“ Hlučínská. Řadiče byly odmontovány a servisní firma je odvezla k opravě.
K úplné výměně dojde u zatopeného parkovacího systému a rozvaděče na parkovišti na ulici Hlučínská. Také veřejné osvětlení ve městě se potýká se zatopením několika rozvaděčů, ty už ale Ostravské komunikace postupně uvádějí do provozu.
.
Další práce čekají na firmu, jejímž jediným akcionářem je město Ostrava, na zatopených kolektorech Frýdlantské mosty, Brandlova a Nová Ves. Voda se tam stále odčerpává. Zřejmě bude nutná výměna zatopených technologií, což jsou zejména čerpadla, elektroinstalace, monitorovací zařízení, dále se připravuje čištění a sanace kolektorů.
Stále pokračuje čištění veřejného prostoru po povodních. „Čisticí vozy najely na ostravských silnicích ve správě kraje a krajského města v součtu přes 270 kilometrů a odvezly dohromady více než 100 tun smetených nečistot,“ spočítal výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř. Vybranou pomocnou techniku vyslala Ostrava také na popovodňové práce v Opavě.
Doplňující informace:
Během povodní zpracovaly Ostravské komunikace 342 tun písku, kterým naplnily povodňové pytle a velkoobjemové vaky, zapojily se do přesměrování dopravy a spolupracovaly s IZS a krizovým štábem města, který centrálně informoval veřejnost.
26.09.2024
/ 26.09.2024 /
OSTRAVA 26. 9. 2024 – Ostravské komunikace, které se starají o městské silnice v Ostravě, musí po povodních opravit mosty a lávky a vyměnit řadu systémů, které denně provází běžný život Ostravanů – od veřejného osvětlení po semafory. Firmu čeká i dočištění ulic.
28.08.2024
/ 28.08.2024 /
Jak jsme již v tomto roce opakovaně informovali, byl v Ostravě během letních prázdnin v pěti objektech nainstalován dokonalejší jednotný parkovací systém. V souladu s vývojem technologií je nový parkovací systém bezlístkový (s výjimkou parkovacího domu u městské nemocnice) a bezhotovostní. Výhradně elektronický provoz je nejen technicky dokonalejší, ale i ekologičtější i levnější (není zapotřebí tisku lístků a nákladů na něj, ročně tak lze ušetřit tuny papíru). Testovací provoz nového systému bude čtyřtýdenní, aby byly odladěny případné nedokonalosti. Změna v provozu nastane v prvním zářijovém týdnu. Řidiči pozor, předchozí praxe tedy již nezůstane zachována, doba tlačítek byla překonána. Při vjezdu do daného objektu již nebude možné použít tlačítka, nýbrž je zapotřebí vhodného média (bankovní karty, QR kódu, čipu či karty RFID).