Volejte dispečink

Údržba dopravního značení

Ostravské komunikace už začaly s opravami zimou poničených cest

03.03.2022

OSTRAVA, 2. 3. 2022 – Společnost Ostravské komunikace starající se o cesty v moravskoslezské metropoli už začala s opravami výtluků, které na cestách zanechala letošní zima. „Vyjíždíme opravovat cesty hned, jakmile středisko údržby silnic dostane podnět od správce dané komunikace. Od ledna do konce března, kdy jsou ještě zavřeny obalovny pro výrobu teplých asfaltových směsí, využíváme recyklátor. Ten umožňuje opravovat výtluky pomocí už jednou použitého vyfrézovaného, nebo vybouraného asfaltu,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka.

Díky recyklátoru nemusí firma čekat až na hlavní stavební sezónu, ale může nejhorší poškození povrchu vozovek opravit i během příznivého zimního počasí. Stačí, když se teploty pohybují okolo nuly. Metodou, která úspěšně nahrazuje použití studené balené směsi a z 95 procent se přibližuje teplé obalované asfaltové směsi používané ve stavební sezóně, zasáhly Ostravské komunikace už na mnoha místech. „Od začátku tohoto roku bylo zpracováno celkem 66 tun teplé recyklované asfaltové směsi. Využili jsme je na silnicích v působnosti ŘSD, Správy silnic Moravskoslezského kraje a Magistrátu města Ostravy. Vše na území Ostravy,“ doplnil výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř.

Letošní zima se podle něj zatím vyvíjí podobně jako loni. Je bohatá na prudké střídání teplot a na změny klimatických podmínek, což vede k vytvoření mnoha nových silničních výtluků. Od dubna, kdy obalovny obvykle zahajují výrobu klasických asfaltových směsí, proto ostravská firma počítá s plným nasazením podle požadavků jednotlivých správců komunikací.

Jaký vliv měla zima na stav silnic, je možné z pohledu Ostravských komunikací změřit například množstvím už zmíněné recyklované směsi použité na opravu výtluků. V prvních dvou měsících roku 2020 se spotřebovalo 18 tun, loni přes 40 tun směsi. Letos je spotřeba ještě o 26 tun vyšší než loni.

Stav cest, a tedy i výtluky, běžně mapují správci komunikací. Především Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Správa silnic Moravskoslezského kraje a Ostravské komunikace, které tuto činnost zajišťují pro statutární město Ostrava. Prioritu předem nemají žádné lokality. Rozhodující je stav povrchu vozovky a vytíženost dané trasy. Dálniční tahy vedoucí přes Ostravu spravuje přímo ŘSD s jeho  dálničním střediskem údržby. Na opravu výtluků silnic I. třídy v Ostravě má ŘSD smlouvu s firmou Eurovia v rámci zimní údržby komunikací.

 

Doplňující informace:

Recyklátor (typ Bagela BA 7000 F) funguje v podstatě jako míchačkový buben s lopatkami a dvířky na vysypání rozehřáté směsi. Ve spodní části je opatřený naftovým hořákem. Za optimálních podmínek dokáže za hodinu ohřát až čtyři tuny materiálu pro vyspravení výtluků menšího až středního rozsahu. Výhodou je jak zimní provoz tak to, že recykluje původní vybouranou živičnou vrstvu vozovek.

« zpět

Rychlý kontakt

Ostravské komunikace, a.s.
Novoveská 1266/25
Ostrava, Mariánské Hory, 709 00

IČ:        25396544
DIČ: CZ25396544

Facebook 

Silniční dispečink       
a poruchy VO:             596 622 922

Dispečink parkování:  595 621 700

Recepce:                     595 621 444

Dopravní zpravodajství
Novinky

25.04.2025

Ostravské komunikace gruntují i po Velikonocích, zatím odvezly přes 700 tun smetené špíny

/ 25.04.2025 /

OSTRAVA, 25. 4. 2025  - V plném proudu je čistění ulic a silnic v Ostravě. Všude tam, kde se o čištění starají Ostravské komunikace, probíhá nejen úklid po zimě, ale i další očista. „Do této chvíle jsme posbírali přes 700 tun takzvaných smetků, tedy všeho, co po zimním posypu a dopravě zůstává na cestách,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Michal Hrubý s tím, že úklid zdaleka nekončí a zahrnuje i tzv. nadlimitní čištění směřující proti prašnosti v krajském městě.

03.02.2025

U Domu kultury Poklad vznikl nový parkovací dům

/ 03.02.2025 /

Výstavba obou parkovacích domů probíhala s citlivou návazností na předcházející rekonstrukci Domu kultury Poklad. Ten je totiž nemovitou kulturní památkou a zároveň jedinečnou ukázkou architektury 50. let 20. století, včetně dochovaných původních prvků. Od počátku tak bylo zřejmé, že parkovací objekty musí tuto skutečnost odrážet a jejich vzhled nesmí působit rušivým dojmem.

» více novinek

 

mapa webu