28.02.2023
„Lávka zůstala v 90. letech bezprizorní a postupně chátrala. Letos v létě na to upozornil všímavý občan. Po nezbytných majetkových převodech se podařilo zasáhnout a osadit zatím prozatímní lávku, kterou ale příští jaro nahradíme stabilním přemostěním,“ vysvětlil místopředseda představenstva Ostravských komunikací Miloš Novák.
Nejprve musela být „zapomenutá“ lávka převedena do majetku statutárního města Ostrava. Poté Ostravské komunikace přivolaly odborníky, aby zhodnotili její stav. „Výsledkem této prohlídky bylo, že stavební stav lávky je havarijní a musí se ihned uzavřít pro pěší provoz. Na lávku byly z obou stran osazeny zábrany proti vstupu a bylo rozhodnuto, že se musí demontovat,“ připomíná Novák, co předcházelo úspěšnému řešení situace.
Původně měla být lávka na zimu snesena a lidé měli být směrováni na trasu přes blízkou čerpací stanici, kudy se dá úsek obejít. Během zimních měsíců měly Ostravské komunikace vyrobit novou lávku a zhruba v dubnu 2023 ji osadit. Toto řešení se ale veřejnosti moc nezamlouvalo. Proto firma oslovila ostravskou společnost MAKOS, která byla schopná dodat provizorní přemostění pro pěší. „V tuto chvíli je lávka pro veřejnost už přístupná a použitelná bez omezení. Na trvalém řešení pracujeme podle původního plánu,“ doplnil ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka.
Autor: Ivan Pekař22.03.2023
/ 22.03.2023 /
Ostravské komunikace hledají dvě desítky nových zaměstnanců, náborová odměna čeká na nováčky i jejich „objevitele“ OSTRAVA 21. 3. 2023 – Městská akciová společnost Ostravské komunikace, která se v Ostravě stará o podstatnou část ulic a silnic, o veřejné osvětlení i řadu parkovišť, je připravena prakticky ihned přijmou téměř dvě desítky zaměstnanců. Kromě 18 dělnických profesí, včetně řidičů či elektromontérů, hledá i projektového manažera. „Nejvíce nám chybí řidiči a stavební dělníci, což sice pravidelně inzerujeme, ale stále máme lidí nedostatek,“ uvedl ředitel společnosti Daniel Lyčka.
28.02.2023
/ 28.02.2023 /
OSTRAVA, 10. 2. 2023 – Ostravské komunikace a. s., které se starají o zimní údržbu bezmála 324 kilometrů silnic II. a III. třídy a místních komunikací na území Ostravy a v nejbližším okolí, zatím spotřebovaly více než 2,4 tisíce tun soli a přes 616 tisíc litrů solanky. „Rekord ve spotřebě zatím připadá na silně zasněžený prosinec,“ říká výrobní náměstek společnosti Petr Uhlíř.
Autor: Ivan Pekař