23.11.2023
OSTRAVA, 22. 11. 2023 – Před třetí hodinou ranní dnes vyjely všechny sypače Ostravských komunikací a. s., které se starají o zimní údržbu silnic II. a III. tříd a místních komunikací na území města Ostravy. Se solí a solankou se silničáři vydali preventivně na všechny vozovky, kde kvůli předchozím srážkám a poklesu teploty pod 0 stupňů Celsia hrozilo namrzání. „Teplota se dnes v noci pohybovala od čtyř a půl stupňů nad nulou až mírně pod bod mrazu. Od dvou hodin v noci padal déšť se sněhem, proto byl nutný preventivní zásah,“ zhodnotil výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř.
Na ošetření cest silničáři spotřebovali zhruba 45 tun soli a téměř 13 tisíc litrů solanky. Zatím zlomek z toho, co mají pro letošek připraveno. To je konkrétně šest tisíc tun soli a 500 tun kamenné drti. Solanka se doplňuje průběžně po celé zimní období, k dispozici je standardně už od 1. listopadu. „Jsme připravení a reagujeme hned. Na některých mostech jsme zasahovali už v neděli. Teď už dispečink nařídil standardní výjezd 15 sypačů,“ doplnil ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka.
V minulém zimním období Ostravské komunikace spotřebovaly přes 2 630 tun posypové soli. Poprvé musela loni vyjet flotila sypačů k ošetření vozovek 18. listopadu v odpoledních hodinách. Spotřeba soli v listopadu 2022 pak byla v součtu zhruba 56 tun.
V celé zimní sezóně 2022-2023, která byla z pohledu silničářů průměrná, napadlo v Ostravě celkem 65 centimetrů sněhu (v zimě 2021-2022 to bylo celkem 34 centimetrů). Vozy zimní údržby vyjížděly na silnice během 43 dní a ošetřily bezmála 41 tisíc kilometrů komunikací.
26.09.2024
/ 26.09.2024 /
OSTRAVA 26. 9. 2024 – Ostravské komunikace, které se starají o městské silnice v Ostravě, musí po povodních opravit mosty a lávky a vyměnit řadu systémů, které denně provází běžný život Ostravanů – od veřejného osvětlení po semafory. Firmu čeká i dočištění ulic.
28.08.2024
/ 28.08.2024 /
Jak jsme již v tomto roce opakovaně informovali, byl v Ostravě během letních prázdnin v pěti objektech nainstalován dokonalejší jednotný parkovací systém. V souladu s vývojem technologií je nový parkovací systém bezlístkový (s výjimkou parkovacího domu u městské nemocnice) a bezhotovostní. Výhradně elektronický provoz je nejen technicky dokonalejší, ale i ekologičtější i levnější (není zapotřebí tisku lístků a nákladů na něj, ročně tak lze ušetřit tuny papíru). Testovací provoz nového systému bude čtyřtýdenní, aby byly odladěny případné nedokonalosti. Změna v provozu nastane v prvním zářijovém týdnu. Řidiči pozor, předchozí praxe tedy již nezůstane zachována, doba tlačítek byla překonána. Při vjezdu do daného objektu již nebude možné použít tlačítka, nýbrž je zapotřebí vhodného média (bankovní karty, QR kódu, čipu či karty RFID).