16.11.2011
Plán zimní údržby počítá s tím, že odklízení sněhu a udržování sjízdnosti silnic bude, stejně jako v loňském roce probíhat rajónovým způsobem. V praxi to znamená, že konkrétní technika je určena pouze pro údržbu konkrétních úseků silnic. „Průběh uplynulé zimy, byl hodnocen velmi dobře. Nikdo nemohl říci, že by silničáři zaspali nebo nestíhali.
Rajónová údržba se osvědčila a je tedy jediným hlavním cílem, aby se podařilo nastavenou úroveň udržet i v letošním roce,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Aleš Boháč.
Pracovníci Ostravských komunikací se i v letošním roce budou starat o bezmála čtyři sta kilometrů silnic všech tříd na území města Ostravy. Podle slov ředitele společnosti Daniela Lyčky je již personál, technika i materiál připraven na první sníh.
„K dispozici máme celkem 20 sypačů. Na silnice I. třídy budou nasazeny čtyři vozy, na silnice II. a II. třídy šest vozidel a pět sypačů bude v zimě udržovat místní komunikace. Pro období velkého spadu sněhu jsou již nasmlouvaní soukromí přepravci s traktory a nákladními vozy, které se do odklízení sněhu rovněž zapojí. Připraveno je rovněž 6000 tun soli, která by při standardním průběhu měla vydržet celou zimu,“ upřesnil ředitel OK, a.s. s tím, že v průběhu léta byla navýšena kapacita skladu soli i výdejních míst solanky. „Sklady soli jsme rozšířili tak, že se nám do nich vejde o 1300 tun více.
Proběhla také rekonstrukce míchacího zařízení na solanku, místo jednoho máme dvě výdejní místa, mělo by se tedy urychlit plnění sypačů, zvedli jsme kapacitu zásobníků solanky o 20 m³ na celkových 80 m³. Toto nové zařízení umožňuje míchat i chlorid vápenatý, který je možno použít za extrémních podmínek,“ doplnil Lyčka. Také v průběhu letošní zimy mohou všichni řidiči a zájemci získat informace o sněhovém zpravodajství a sjízdnosti silnic na webových stránkách společnosti www.okas.cz., nebo na stránkách www.dopravniinfo.cz.
Pro doplnění připojujeme podrobnosti z vyhlášky, která stanovuje v jakých časových intervalech, musí být jednotlivé silnice upravené a sjízdné. Jedná se samozřejmě o nejzazší termíny, cílem pracovníků Ok, a.s. je jednoznačně všechny komunikace, které máme ve správě, ošetřit v co možná nejkratší době. Věříme, že také letos, stejně jako v předešlých letech, řidiči pochopí, že nemůžeme být ve stejnou chvíli na všech místech.
Vyhláška MDaS z 23. dubna 1997, § 45 Lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti dálnic a silnic:
Dálnice a rychlostní silnice | do 2 hodin |
Silnice I. pořadí | do 3 hodin |
Silnice II. pořadí | do 6 hodin |
Silnice III. pořadí | do 12 hodin |
§46 místní komunikace | |
MK I. pořadí | do 4 hodin |
MK II. pořadí | do 12 hodin |
MK III. pořadí | do 48 hodin |
04.11.2024
/ 04.11.2024 /
https://www.okas.cz/o-spolecnosti/pracovni-prilezitosti.html
25.10.2024
/ 25.10.2024 /
OSTRAVA, 25. 10. 2024 – Od středy 30. října až do 13. listopadu budou řidiči v Ostravě složitěji projíždět křižovatkou ulic Moravská a Závodní, která je nedaleko vítkovického hřbitova a Jubilejní kolonie. V prostoru křižovatky se ve směru od Místecké ulice pojede k ulici Závodní podél staveniště. V opačném směru, čili z Moravské ulice přes křižovatku na Závodní a dále směrem k Místecké, řidiči neprojedou. Provoz tam bude převeden na objízdné trasy.