29.03.2016
Světelná signalizace na všech křižovatkách v Ostravě bude v následujících týdnech postupně vypínána. Důvodem je pravidelná půlroční generálka všech semaforů. Prosíme řidiče o zvýšenou opatrnost a dodržování dopravního značení a pokynů policistů, kteří budou řídit provoz na nejfrekventovanějších křižovatkách.
Společnost Ostravské komunikace spravuje na území města 60 křižovatek se světelnou signalizací, k tomu 27 přechodů pro chodce se semafory a dalších 15 signalizačních zařízení jako jsou výstražné blikače, dětská dopravní hřiště, radary nebo signalizace výjezdu hasičů. Všechna tato zařízení procházejí jednou za měsíc běžnou vizuální prohlídkou stavu venkovní výstroje, stavu čistoty návěstidel, funkce a stavu chodeckých tlačítek. Tyto prohlídky je možno provádět za plného provozu světelné signalizace. Dvakrát ročně je potřeba provést důkladnou revizi zařízení. Jednou za půl roku jsou proto kontrolovány funkční a jistící prvky a odzkoušeny řadiče světelné signalizace. Takováto kontrola již vyžaduje odstavení semaforů z provozu. Plán vypínání jednotlivých křižovatek je zveřejněn na webových stránkách www.okas.cz.
V případě deštivého a nepříznivého počasí může být kontrola přesunuta.
Ostravské komunikace, a.s.
Novoveská 1266/25
Ostrava, Mariánské Hory, 709 00
IČ: 25396544
DIČ: CZ25396544
Silniční dispečink
a poruchy VO: 596 622 922
Dispečink parkování: 595 621 700
Recepce: 595 621 444
25.04.2025
/ 25.04.2025 /
OSTRAVA, 25. 4. 2025 - V plném proudu je čistění ulic a silnic v Ostravě. Všude tam, kde se o čištění starají Ostravské komunikace, probíhá nejen úklid po zimě, ale i další očista. „Do této chvíle jsme posbírali přes 700 tun takzvaných smetků, tedy všeho, co po zimním posypu a dopravě zůstává na cestách,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Michal Hrubý s tím, že úklid zdaleka nekončí a zahrnuje i tzv. nadlimitní čištění směřující proti prašnosti v krajském městě.
03.02.2025
/ 03.02.2025 /
Výstavba obou parkovacích domů probíhala s citlivou návazností na předcházející rekonstrukci Domu kultury Poklad. Ten je totiž nemovitou kulturní památkou a zároveň jedinečnou ukázkou architektury 50. let 20. století, včetně dochovaných původních prvků. Od počátku tak bylo zřejmé, že parkovací objekty musí tuto skutečnost odrážet a jejich vzhled nesmí působit rušivým dojmem.