28.10.2015
Úsek o délce 385 kilometrů budou i v letošním roce v průběhu zimních měsíců udržovat ve sjízdném a bezpečném stavu zaměstnanci Ostravských komunikací. K dispozici mají 22 vlastních sypačů a nasmlouvány jsou i další posilové stroje. Cílem je, aby stejně jako v předešlých letech, neochromil sníh ani led dopravu na území města. Bez ohledu na časy dané zákonem, kdy má na jednotlivých silnicích docházet ke zmírňování dopadů zimního počasí, budou dispečeři Ostravských komunikací vysílat vozy na silnice všech tříd hned, jakmile počasí začne ovlivňovat sjízdnost silnic.
Stejně jako v předešlých letech bude zimní údržba na území města Ostravy probíhat rajónovým způsobem. Každý sypač bude mít přidělen jeden úsek, o který se bude starat. „Celkem máme 17 rajónů. Sypač dokáže celý svůj úsek projet přibližně za hodinu a půl až dvě hodiny. Vyjíždíme hned, jakmile si to počasí vyžádá, ale řidiči musí pochopit, že v první minutě nemůžeme být hned na všech, bezmála čtyř stech kilometrech, o které se v zimě v Ostravě staráme,“ upřesnil vedoucí zimní údržby Ostravských komunikací Pavel Król s tím, že společnost má k dispozici 22 sypačů, 17 se stará o své rajóny a zbylých pět je v záloze pro případ poruchy nebo většího spadu sněhu. „Dále máme dva nákladní automobily s pluhy a dva traktory. V případě velkých sněhových přídělů se nám osvědčila spolupráce se soukromníky a především hasičským záchranným sborem, proto i letos je nasmlouváno dalších 6 nákladních aut a 12 traktorů s pluhy a šest vozidel hasičů,“ doplnil Król.
Po loňské zimě zůstalo ve skladech více než dva tisíce tun soli, nyní jsou však již sklady opět plné a na zimu je připraveno 6000 tun soli, která by měla vystačit na celý průběh zimní údržby. I v letošním roce počítáme s využitím vícesložkové solanky, která účinkuje na silnicích i v extrémně mrazivých podmínkách až do -23 stupňů.
Všichni řidiči a zájemci mohou získat informace o sněhovém zpravodajství a sjízdnosti silnic na webových stránkách společnosti www.okas.cz, nebo na stránkách www.dopravniinfo.cz.
Časy výkonů zimní údržby:
I. pořadí důležitosti – nejdéle do 3 hodin, u rychlostní silnice č. I/56 – nejdéle do 2 hodin
II. pořadí důležitosti – nejdéle do 6 hodin
III. pořadí důležitosti – nejdéle do 12 hodin po zajištění sjízdnosti na vozovkách zařazených do I. a II. pořadí důležitosti
místní komunikace
I. pořadí důležitosti - do 4 hodin
II. pořadí důležitosti - do 12 hodin
III. pořadí důležitosti - do 24 hodin
Doba od zjištění závady do výjezdu mechanismu na její zmírnění nebo odstranění na síti I.pořadí důležitosti nesmí být delší než 30 minut.
25.03.2024
/ 25.03.2024 /
OSTRAVA, 25. 3. 2024 – Řidiči v Ostravě ode dneška neprojedou kruhovým objezdem na Slovenské ulici ve směru na Mariánské Hory. Složitější je i cesta z Mariánských Hor na Hlučínskou ulici. Ostravské komunikace a. s. totiž začaly opravovat obruby na okružní křižovatce Slovenská, přes kterou se sjíždí do města z dálnice D1.
12.03.2024
/ 12.03.2024 /
OSTRAVA, 12. 3. 2024 – Ostravské komunikace a. s., které se starají o údržbu silnic II. a III. tříd a vybraných místních komunikací na území města Ostravy, v těchto dnech znásobily rychlost oprav výtluků po zimě. Využily teplého počasí a rozjezdu dodavatele teplých asfaltových směsí. „Celý proces se tím zrychluje, protože lze využít stroje, zatímco při používání směsi z termoboxu, se kterou vyjíždíme ihned po zvýšení teplot nad nulu, je vysoký podíl ruční práce. Letos jsme s opravami za využití termoboxu začali už v prvních únorových dnech,“ upřesnil výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř