Plán zimní údržby schválen, sklady plné soli a technika postupně přestavěna pro potřebu sypačů. Ostravští silničáři jsou na zimu připraveni. Letos budou pracovníci Ostravských komunikací udržovat v zimním období sjízdnost na lávkách a mostech a na celkem 385 kilometrech silnic na území města Ostravy.
Povinnost zajišťovat zimní údržbu vyplývá ze zákona až od 1. listopadu každého roku, přesto pravidelně již od poloviny října jsou ostravští silničáři připraveni zasáhnout proti sněhu a ledu. „Zkušenost z předešlých let nám říká, že ne zřídka, v říjnu dochází k namrzání mostů a někdy i k sněhovým přeháňkám. Proto mámě již nyní v plné pohotovosti dva sypače,“ uvedl předseda představenstva Ostravských komunikací Daniel Lyčka, s tím, že postupně jsou na sypače a pluhy přestavovány i další vozy. „Nemůžeme ihned přestavět veškerou techniku, protože některé vozy ještě potřebujeme k dokončení stavebních prací, ale od prvního listopadu bude vše v pohotovosti,“ doplnil Lyčka.
Ostravské komunikace mají k dispozici celkem 22 sypačů, dva nákladní vozy s pluhy a tři traktory se zadními pluhy. Na skladech pak je připraveno 6000 tun soli. „K zimní údržbě využíváme 16 sypačů, zbývajících šest máme jako rezervu, pro případ poruchy, abychom vždy měli plné stavy. Zároveň pro případy většího spadu sněhu nebo kalamit máme nasmlouváno dalších 6 nákladních aut a 12 traktorů s pluhy od soukromých přepravců a stejně jako v předešlých letech počítáme také se spoluprací s hasičským záchranným sborem. Ti mají vyčleněno šest vozů, na které lze umístiti pluhy,“ upřesnil vedoucí zimní údržby Ostravských komunikací Pavel Król, podle nějž bude zimní údržba stejně jako v minulých letech probíhat rajónovým způsobem. „Rajónová zimní údržba se nám osvědčila. V praxi to znamená, že každý vůz má přesně stanovený úsek, který udržuje,“ dodal Król.
O situaci na silnicích na území města Ostravy budou řidiči pravidelně informováni prostřednictvím médií, ale veškeré informace budou k dispozici také na webových stránkách www.okas.cz.
Časy výkonů zimní údržby:
I. pořadí důležitosti – nejdéle do 3 hodin, u rychlostní silnice č. I/56 – nejdéle do 2 hodin
II. pořadí důležitosti – nejdéle do 6 hodin
III. pořadí důležitosti – nejdéle do 12 hodin po zajištění sjízdnosti na vozovkách zařazených do I. a II. pořadí důležitosti
místní komunikace
I. pořadí důležitosti – do 4 hodin
II. pořadí důležitosti – do 12 hodin
III. pořadí důležitosti – do 24 hodin
Doba od zjištění závady do výjezdu mechanismu na její zmírnění nebo odstranění na síti I.pořadí důležitosti nesmí být delší než 30 minut.