Volejte dispečink

Údržba dopravního značení

Sůl na skladech, technika připravena, zima může začít

21.10.2014

Plán zimní údržby schválen, sklady plné soli a technika postupně přestavěna pro potřebu sypačů. Ostravští silničáři jsou na zimu připraveni. Letos budou pracovníci Ostravských komunikací udržovat v zimním období sjízdnost na lávkách a mostech a na celkem 385 kilometrech silnic na území města Ostravy.
 
Povinnost zajišťovat zimní údržbu vyplývá ze zákona až od 1. listopadu každého roku, přesto pravidelně již od poloviny října jsou ostravští silničáři připraveni zasáhnout proti sněhu a ledu. „Zkušenost z předešlých let nám říká, že ne zřídka, v říjnu dochází k namrzání mostů a někdy i k sněhovým přeháňkám. Proto mámě již nyní v plné pohotovosti dva sypače,“ uvedl předseda představenstva Ostravských komunikací Daniel Lyčka, s tím, že postupně jsou na sypače a pluhy přestavovány i další vozy. „Nemůžeme ihned přestavět veškerou techniku, protože některé vozy ještě potřebujeme k dokončení stavebních prací, ale od prvního listopadu bude vše v pohotovosti,“ doplnil Lyčka.

Ostravské komunikace mají k dispozici celkem 22 sypačů, dva nákladní vozy s pluhy a tři traktory se zadními pluhy. Na skladech pak je připraveno 6000 tun soli. „K zimní údržbě využíváme 16 sypačů, zbývajících šest máme jako rezervu, pro případ poruchy, abychom vždy měli plné stavy. Zároveň pro případy většího spadu sněhu nebo kalamit máme nasmlouváno dalších 6 nákladních aut a 12 traktorů s pluhy od soukromých přepravců a stejně jako v předešlých letech počítáme také se spoluprací s hasičským záchranným sborem. Ti mají vyčleněno šest vozů, na které lze umístiti pluhy,“ upřesnil vedoucí zimní údržby Ostravských komunikací Pavel Król, podle nějž bude zimní údržba stejně jako v minulých letech probíhat rajónovým způsobem. „Rajónová zimní údržba se nám osvědčila. V praxi to znamená, že každý vůz má přesně stanovený úsek, který udržuje,“ dodal Król.

O situaci na silnicích na území města Ostravy budou řidiči pravidelně informováni prostřednictvím médií, ale veškeré informace budou k dispozici také na webových stránkách www.okas.cz.

Časy výkonů zimní údržby:
I. pořadí důležitosti – nejdéle do 3 hodin, u rychlostní silnice č. I/56 – nejdéle do 2 hodin 
II. pořadí důležitosti – nejdéle do 6 hodin 
III. pořadí důležitosti – nejdéle do 12 hodin po zajištění sjízdnosti na vozovkách zařazených do I. a II. pořadí důležitosti 
místní komunikace 
I. pořadí důležitosti – do 4 hodin 
II. pořadí důležitosti – do 12 hodin 
III. pořadí důležitosti – do 24 hodin 

Doba od zjištění závady do výjezdu mechanismu na její zmírnění nebo odstranění na síti I.pořadí důležitosti nesmí být delší než 30 minut. 
 

 

« zpět

Rychlý kontakt

Ostravské komunikace, a.s.
Novoveská 1266/25
Ostrava, Mariánské Hory, 709 00

IČ:        25396544
DIČ: CZ25396544

Facebook

www

Dispečink:       596 622 922
Poruchy VO:   596 622 922

info o číslech:  595 621 444

 

Dopravní zpravodajství
Novinky

26.09.2024

Ostravské komunikace pracují na opravě mostů, lávek, semaforů, veřejného osvětlení i síťových kolektorů a parkovacího sytému

/ 26.09.2024 /

OSTRAVA  26. 9. 2024 – Ostravské komunikace, které se starají o městské silnice v Ostravě, musí po povodních opravit mosty a lávky a vyměnit řadu systémů, které denně provází běžný život Ostravanů – od veřejného osvětlení po semafory. Firmu čeká i dočištění ulic.

28.08.2024

Řidiči pozor, na pěti místech v Ostravě dojde v září ke změně v provozu parkovacího systému

/ 28.08.2024 /

Jak jsme již v tomto roce opakovaně informovali, byl v Ostravě během letních prázdnin v pěti objektech nainstalován dokonalejší jednotný parkovací systém. V souladu s vývojem technologií je nový parkovací systém bezlístkový (s výjimkou parkovacího domu u městské nemocnice) a bezhotovostní. Výhradně elektronický provoz je nejen technicky dokonalejší, ale i ekologičtější i levnější (není zapotřebí tisku lístků a nákladů na něj, ročně tak lze ušetřit tuny papíru). Testovací provoz nového systému bude čtyřtýdenní, aby byly odladěny případné nedokonalosti. Změna v provozu nastane v prvním zářijovém týdnu. Řidiči pozor, předchozí praxe tedy již nezůstane zachována, doba tlačítek byla překonána. Při vjezdu do daného objektu již nebude možné použít tlačítka, nýbrž je zapotřebí vhodného média (bankovní karty, QR kódu, čipu či karty RFID).

» více novinek

 

mapa webu