28.01.2016
Společnost Ostravské komunikace se rozhodla zvyšovat kvalifikaci a dovednosti svých řidičů. Všech šedesát řidičů společnosti, kteří se v zimních měsících střídají za volanty sypačů, projde v nejbližších dnech kurzem bezpečné jízdy.
Na řidiče čeká jednak nezbytná hodina teorie, ale potom především praxe v terénu, konkrétně na smykové ploše a v uměle připravených terénních drahách v centru bezpečné jízdy společnosti Libros. „Celý kurs je o tom, že řidiči, kteří mají mnohaletou praxi, si mohou znovu osvojit své dovednosti a získat i nové zkušenosti. Ověří si, jak dokáží vůz ovládat na kluzkých plochách a v těžkém terénu. Naučí se lépe pochopit těžiště vozu a lépe poznat chování vozu v extrémních situacích,,“ přiblížil náplň kurzů vedoucí zimní údržby Pavel Król s tím, že kurzy jsou naplánovány až do 5. února vždy po dvanácti řidičích.
26.09.2024
/ 26.09.2024 /
OSTRAVA 26. 9. 2024 – Ostravské komunikace, které se starají o městské silnice v Ostravě, musí po povodních opravit mosty a lávky a vyměnit řadu systémů, které denně provází běžný život Ostravanů – od veřejného osvětlení po semafory. Firmu čeká i dočištění ulic.
28.08.2024
/ 28.08.2024 /
Jak jsme již v tomto roce opakovaně informovali, byl v Ostravě během letních prázdnin v pěti objektech nainstalován dokonalejší jednotný parkovací systém. V souladu s vývojem technologií je nový parkovací systém bezlístkový (s výjimkou parkovacího domu u městské nemocnice) a bezhotovostní. Výhradně elektronický provoz je nejen technicky dokonalejší, ale i ekologičtější i levnější (není zapotřebí tisku lístků a nákladů na něj, ročně tak lze ušetřit tuny papíru). Testovací provoz nového systému bude čtyřtýdenní, aby byly odladěny případné nedokonalosti. Změna v provozu nastane v prvním zářijovém týdnu. Řidiči pozor, předchozí praxe tedy již nezůstane zachována, doba tlačítek byla překonána. Při vjezdu do daného objektu již nebude možné použít tlačítka, nýbrž je zapotřebí vhodného média (bankovní karty, QR kódu, čipu či karty RFID).