18.01.2016
V noci z pátku 15. na sobotu 16. ledna dorazil sníh a zima také do Ostravy. K výraznějšímu pluhování a chemickému ošetření silnic proto vyrazili zaměstnanci Ostravských komunikaci. Všech 16 sypačů poprvé vyjelo do terénu krátce po půlnoci, znovu potom ve čtyři hodiny ráno. Na Ostravské silnice bylo rozsypáno více než sto tun soli. Vozovky jsou tak po chemickém ošetření bez výraznějších komplikací sjízdné, i když s ohledem na menší víkendový provoz není sůl po silnicích rozježděná tak rychle a působí proto pomaleji. Celkem do této chvíle spadly tři centimetry sněhu. Sněžení bude pokračovat v průběhu sobotního dopoledne, kdy také znovu do terénu vyrazí všechny sypače Ostravských komunikací.
Další sníh připadl v noci z neděle 16. na pondělí 17. ledna. Sypače Ostravských komunikací tak znovu vyrazili k ošetření bezmála čtyř set kilometrů silnic krátce po čtvrté hodině ranní. Celkem bylo za uplynulý víkend spotřebováno na tři sta tun soli. Po celou dobu byly silnice sjízdné, žádné komplikace nehlásil Dopravní podnik ani záchranné složky města. Po celý tento týden by se měly teploty pohybovat okolo minus pěti stupňů a sněhové přeháňky mají být minimální. Přesto upozorňujeme řidiče, aby na cestách dbali zvýšené pozornosti.
Autor: Jiří Maléř26.09.2024
/ 26.09.2024 /
OSTRAVA 26. 9. 2024 – Ostravské komunikace, které se starají o městské silnice v Ostravě, musí po povodních opravit mosty a lávky a vyměnit řadu systémů, které denně provází běžný život Ostravanů – od veřejného osvětlení po semafory. Firmu čeká i dočištění ulic.
28.08.2024
/ 28.08.2024 /
Jak jsme již v tomto roce opakovaně informovali, byl v Ostravě během letních prázdnin v pěti objektech nainstalován dokonalejší jednotný parkovací systém. V souladu s vývojem technologií je nový parkovací systém bezlístkový (s výjimkou parkovacího domu u městské nemocnice) a bezhotovostní. Výhradně elektronický provoz je nejen technicky dokonalejší, ale i ekologičtější i levnější (není zapotřebí tisku lístků a nákladů na něj, ročně tak lze ušetřit tuny papíru). Testovací provoz nového systému bude čtyřtýdenní, aby byly odladěny případné nedokonalosti. Změna v provozu nastane v prvním zářijovém týdnu. Řidiči pozor, předchozí praxe tedy již nezůstane zachována, doba tlačítek byla překonána. Při vjezdu do daného objektu již nebude možné použít tlačítka, nýbrž je zapotřebí vhodného média (bankovní karty, QR kódu, čipu či karty RFID).