Volejte dispečink

Údržba dopravního značení

Výtluků na cestách je letos víc, Ostravské komunikace znásobily opravy

11.03.2021

Výtluků na cestách je letos víc, Ostravské komunikace znásobily opravy    

OSTRAVA, 11. 3. 2021 – Společnost Ostravské komunikace v tomto roce eviduje větší množství výtluků způsobených zimními extrémy. „Za posledních několik let to byla z hlediska počtu silničních závad jedna z horších zim. Výjimkou nebyly rozdíly až desítek stupňů celsia v noci a přes den, problémy vznikly na mnoha místech současně,“ zhodnotil výrobní náměstek Petr Uhlíř.

Jak byla zima tuhá, je možné z pohledu Ostravských komunikací změřit například množstvím recyklované směsi, která se používá na opravu výtluků. V prvních dvou měsících roku 2019 se spotřebovalo 26 tun, loni 18 tun a letos přes 40 tun směsi. Náklady na zpracování jedné tuny směsi se pohybují kolem 15 tisíc korun. V této částce je zahrnuto vše - od zajištění směsi, přes označení pracoviště, provedení samotné opravy až po konečnou demontáž dopravního značení.

Stav cest, a tedy i výtluky, běžně mapují správci komunikací. Především Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Správa silnic Moravskoslezského kraje a Ostravské komunikace, které tuto činnost zajišťují pro statutární město Ostrava. „Naše středisko opravy silnic pak průběžně vysílá pracovní četu na opravu výtluků a závad. Prioritu předem nemají žádné lokality. Vycházíme z letité praxe a z frekvence dopravy na jednotlivých silnicích ve městě. Samozřejmě přednostně opravujeme větší výtluky, kde by mohlo dojít k poškození osobních automobilů,“ vysvětlil náměstek. Ostravou vede také dálnice. Tu si ale spravuje ŘSD se svým dálničním střediskem údržby. Na opravu výtluků silnic I. třídy v Ostravě mají uzavřenou smlouvu s firmou Eurovia.

Pro rychlost oprav výtluků je rozhodující počasí. Opravy dělají Ostravské komunikace i v zimním období, pokud to klimatické podmínky dovolují. V zimě provádí opravy v nejnutnějším rozsahu, tak aby se zmírnil výskyt na jednotlivých silnicích. Následně firma plynule přechází do hlavní stavební sezóny, která začíná od dubna a zahrnuje rozhodující opravy výtluků.

Pro opravy výtluků používají Ostravské komunikace moderní stroj (Recyklátor Bagela BA 7000 F). Umožňuje opravovat výtluky pomocí už jednou použitého vyfrézovaného, nebo vybouraného asfaltu. Jde v podstatě o míchačkový buben s lopatkami a dvířky na vysypání rozehřáté směsi, opatřený ve spodní části naftovým hořákem. Za optimálních podmínek dokáže za hodinu ohřát až čtyři tuny materiálu. Je vhodný na opravy menšího až středního rozsahu. Výhodou je možnost jeho použití i v zimních měsících, pokud jsou teploty kolem nuly a nad ní. Velkým plus této technologie je i to, že se původní vybouraná živičná vrstva opět použije. Přináší to finanční úspory a navíc odpadají i starosti se skladováním materiálu, který zbyl z předešlých oprav.

« zpět

Rychlý kontakt

Ostravské komunikace, a.s.
Novoveská 1266/25
Ostrava, Mariánské Hory, 709 00

IČ:        25396544
DIČ: CZ25396544

 

Dispečink:       596 622 922
Poruchy VO:   596 622 922

info o číslech:  595 621 444

 

Dopravní zpravodajství
Novinky

18.06.2021

V pátek v poledne skončí oprava důležité ostravské spojnice Průběžná

/ 18.06.2021 /

OSTRAVA, 17. 6. 2021 – Rekonstrukce části Průběžné ulice v Ostravě – Porubě, která komplikovala dopravu mezi Martinovem a obchodním centrem Globus, končí. Ostravské komunikace, které vyměnily nejen povrch, ale i konstrukční vrstvy vozovky, obruby, uliční vpusti a svody dešťové vody, ukončí všechny práce už tento pátek ve 12:00 hod.

01.06.2021

Veřejné osvětlení v Ostravě se mění na chytré a úsporné

/ 01.06.2021 /

Veřejné osvětlení v Ostravě se mění na chytré a úsporné OSTRAVA, 31. 5. 2021 – Veřejné osvětlení v celé Ostravě se bude rozsvěcet a zhasínat podle reálných světelných podmínek, tedy nejen podle ročního období, ale i aktuálního počasí. Společnost Ostravské komunikace, která veřejné osvětlení v krajském městě spravuje, postupně vybaví všechny rozvaděče světel chytrým (smart) systémem Ridevo. Ten zajistí, že se veřejné „lampy“ rozzáří jen tehdy, pokud je to skutečně potřeba. „Na druhou stranu systém garantuje, že osvětlení chodníků a cest zůstane v provozu tak dlouho, dokud není venku opravdu světlo a dobrá viditelnost,“ vysvětlil ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka.           

» více novinek

 

mapa webu