Volejte dispečink

Údržba dopravního značení

  • Jste zde:
  • Úvod  »  
  • O společnosti  »  
  • Archiv novinek  »  
  • Za kalamitní víkend spotřebovaly Ostravské komunikace 840 tun soli a více než 180 tisíc litrů solanky

Za kalamitní víkend spotřebovaly Ostravské komunikace 840 tun soli a více než 180 tisíc litrů solanky

07.12.2023

OSTRAVA, 4. 12. 2023 – Od pátečního odpoledne do pondělního rána mají Ostravské komunikace a. s., které se starají o zimní údržbu silnic II. a III. tříd a předem určených místních komunikací s provozem MHD na území města Ostravy, na svém kontě zatím rekordní spotřebu posypové soli a solanky. Na cesty silničáři rozvezli 840 tun soli a 180 tisíc litrů solanky. To je více než polovina zaznamenané spotřeby z celého loňského prosince, kdy bylo použito 1 603 tun soli a bezmála 353 tisíce litrů solanky.

Vozidla zimní údržby ošetřila celkem 11,5 tisíce kilometrů komunikací. „Na svěřených silnicích jsme měli veškerou posypovou techniku od páteční půl čtvrté odpoledne. V terénu pak byla nepřetržitě - kromě bezpečnostní přestávky a doplňování vozidel posypovými materiály.  Od sobotní půl šesté ráno bylo do terénu nasazeno postupně ještě 12 traktorů se zadní radlicí. Na pomoc jsme ze soboty na neděli povolali i tři posilová vozidla Hasičského záchranného sboru, která pracovala na vozovkách s více pruhy,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka s tím, že hasiči pomáhali ještě i během nedělního dne.  

Během včerejšího odpoledne a noci na dnešek se situace v Ostravě uklidnila. „Směna na pondělí už nemusela využít hasičský sbor,“ doplnil výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř.

Ostravské komunikace mají přesný předem daný plán a harmonogram, jak a kde musí zasahovat nejrychleji, které cesty ve městě jsou prioritou pro klíčové průjezdy IZS, pro zásobování a MHD. Silnice I. třídy a tranzitní části dálnice vedoucí přes Ostravu nejsou ve správě Ostravských komunikací. Menší či boční ulice ve městě si vesměs udržují přímo městské obvody, například v centru Ostravy.

Podobná situace, jako nastala tento víkend, se odehrávala loni v polovině prosince. Obdobně jako nyní Ostravské komunikace využívaly veškerou techniku a pracovaly podle předem daného plánu a priorit pro chod města.

Celkově v minulém zimním období Ostravské komunikace spotřebovaly přes 2 630 tun posypové soli. Poprvé musela loni vyjet flotila sypačů k ošetření vozovek 18. listopadu v odpoledních hodinách. Spotřeba soli v listopadu 2022 pak byla v součtu zhruba 56 tun. Letos vydal dispečink ostravských silničářů pokyn k prvnímu hromadnému výjezdu a plošnému ošetření silnic II. a III. tříd a daných místních komunikací na území města Ostravy 22. listopadu před třetí hodinou ráno.

V celé zimní sezóně 2022-2023, která byla z pohledu silničářů průměrná, napadlo v Ostravě celkem 65 centimetrů sněhu. Vozy zimní údržby vyjížděly v minulé zimní sezóně na silnice během 43 dní a ošetřily bezmála 41 tisíc kilometrů komunikací.

« zpět

Rychlý kontakt

Ostravské komunikace, a.s.
Novoveská 1266/25
Ostrava, Mariánské Hory, 709 00

IČ:        25396544
DIČ: CZ25396544

Facebook 

Silniční dispečink       
a poruchy VO:             596 622 922

Dispečink parkování:  595 621 700

Recepce:                     595 621 444

Dopravní zpravodajství
Novinky

25.04.2025

Ostravské komunikace gruntují i po Velikonocích, zatím odvezly přes 700 tun smetené špíny

/ 25.04.2025 /

OSTRAVA, 25. 4. 2025  - V plném proudu je čistění ulic a silnic v Ostravě. Všude tam, kde se o čištění starají Ostravské komunikace, probíhá nejen úklid po zimě, ale i další očista. „Do této chvíle jsme posbírali přes 700 tun takzvaných smetků, tedy všeho, co po zimním posypu a dopravě zůstává na cestách,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Michal Hrubý s tím, že úklid zdaleka nekončí a zahrnuje i tzv. nadlimitní čištění směřující proti prašnosti v krajském městě.

03.02.2025

U Domu kultury Poklad vznikl nový parkovací dům

/ 03.02.2025 /

Výstavba obou parkovacích domů probíhala s citlivou návazností na předcházející rekonstrukci Domu kultury Poklad. Ten je totiž nemovitou kulturní památkou a zároveň jedinečnou ukázkou architektury 50. let 20. století, včetně dochovaných původních prvků. Od počátku tak bylo zřejmé, že parkovací objekty musí tuto skutečnost odrážet a jejich vzhled nesmí působit rušivým dojmem.

» více novinek

 

mapa webu