(pořadatel Správa veřejného statku Plzeň)
Regulace dopravy – zdrojová a cílová doprava, zákazy vjezdu na, zóny 30, nízkoemisní zóny – Ing. Navrátilová
Územní a projektová příprava místních komunikací – utváření veřejných prostranství – Fojtíková, Ing. Laža
Dopravní průzkumy, sběr dat – Hohn
(pořadatel Brněnské komunikace, a.s.)
Aktuální změny v legislativě a související důsledky, bezpečnost silničního provozu – Ing. Laža
Organizace dopravy v centru – Ing, Venglář, Ing. Navrátilová
Řízení SSZ – Ing. Laštůvka, Fluxa
(pořadatel TSK hl. m. Prahy.)
Dopravní informace - Ing. Navrátilová, Hohn
Cyklistická doprava - Ing. Laža
Cyklistická doprava II - Ing. Laža
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
43. mezinárodní setkání dopravních odborníků, Loučná nad Desnou 2014Statická doprava – Ing. Navrátilová
Více zde (PDF, 1110 kB)
Cyklistická doprava – Ing. Laža
Více zde (PDF, 1176 kB)
Dopady velkých dopravních staveb do provozu – Ing. Navrátilová
Více zde (PDF, 1551 kB)
Parkování – Ing. Navrátilová
Více zde (PDF, 693 kB)
Ing. Josef Laža byl spolu s Ing. Ondřejem Vohradským ze Správy veřejného statku města Plzeň požádán odborem dopravy Magistrátu města Liberec o účast na prosincovém zasedání tamní komise dopravy, kde představili řešení a rozvoj cyklistické dopravy ve svých městech. Po prezentacích za přítomnosti náměstka primátorky pro územní plánování, sport a cestovní ruch Ing. Jiří Rutkovského a vedoucího odboru dopravy Ing. Pavla Rychetského pokračovala diskuse, která se zaměřovala hlavně na vztahy mezi cyklisty a ostatními účastníky silničního provozu, na řešení stížností na krátké úseky cyklistických stezek a provoz cyklistů v pěších zónách a umísťování cyklistických stojanů v rámci městské památkové rezervace a u nových staveb občanské vybavenosti.
Více zde (PowerPoint, 17 630 kB)
Systémy centrálního řízení dopravy - Ing. Laštůvka, Ing. Navrátilová
Více zde (PDF, 178 kB)
Statická doprava - Ing. Hrubý, Ing. Navrátilová
Více zde (PDF, 474 kB)
Modelování dopravních stavů - Ing. Laža, Ing. Navrátilová
Více zde (PDF, 1179 kB)
Rekonstrukce Svinovských mostů v Ostravě – dopravní terminál – Ing. Tichý (VŠB-TU), Ing. Navrátilová
Více zde (PDF, 916 kB)
Omezení negativních vlivů motorové dopravy na kvalitu ovzduší ve statutárním městě Ostrava – Ing. Laža
Více zde (PDF, 430 kB)
Omezení vjezdu vozidel do měst nebo jejich částí - Ing. Venglář
Více zde (PDF, 1051 kB)
Přechody se SSZ – Ing. Laštůvka
Více zde (PDF, 782 kB)
Sběr, přenosy, zpracování, využití a archivace dopravních dat a informací v dopravě – Hohn, Ing. Navrátilová
Více zde (PDF, 1621 kB)
Srovnání uspořádání uličního prostoru starší městské zástavby Amsterodamu a Ostravy, především z pohledu městu přívětivější dopravy - Ing. Laža.
Více zde (PDF, 591 kB)
Pasportizace majetku u společnosti Ostravské komunikace, a.s. - Ing. Venglář
Více zde (PDF, 808 kB)
Možnosti snížení počtu nehod a dopravně kolizních situací - Ing. Navrátilová
Více zde (PDF, 675 kB)
Výhody vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty - Ing. Laža
Více zde (PDF, 3.3 MB)
Cyklistická doprava a dopravně-inženýrská opatření pro cyklisty - Ing. Laža
Více zde (PDF, 757 kB)
Pěší doprava - Ing. Venglář
Více zde (PDF, 2 MB)
Nehodovost - p.Hohn
Více zde (PDF, 1.5 MB)
Telematika - Ing. Laštůvka
Více zde (PDF, 1.2 MB)
Použití příčných prahů v ochranném ostrůvku - Ing. Laža
Více zde (PDF, 377 kB)
28.08.2024
/ 28.08.2024 /
Jak jsme již v tomto roce opakovaně informovali, byl v Ostravě během letních prázdnin v pěti objektech nainstalován dokonalejší jednotný parkovací systém. V souladu s vývojem technologií je nový parkovací systém bezlístkový (s výjimkou parkovacího domu u městské nemocnice) a bezhotovostní. Výhradně elektronický provoz je nejen technicky dokonalejší, ale i ekologičtější i levnější (není zapotřebí tisku lístků a nákladů na něj, ročně tak lze ušetřit tuny papíru). Testovací provoz nového systému bude čtyřtýdenní, aby byly odladěny případné nedokonalosti. Změna v provozu nastane v prvním zářijovém týdnu. Řidiči pozor, předchozí praxe tedy již nezůstane zachována, doba tlačítek byla překonána. Při vjezdu do daného objektu již nebude možné použít tlačítka, nýbrž je zapotřebí vhodného média (bankovní karty, QR kódu, čipu či karty RFID).
16.08.2024
/ 16.08.2024 /
OSTRAVA, 16. 8. 2024 – Dobře známou okružní křižovatku na Hlavní třídě v Ostravě – Porubě čeká od pondělí 19. srpna do 1. září oprava. Ostravské komunikace musí ve dvou etapách opravit poškozený asfaltový povrch. To znamená, že tzv. rondelem na Hlavní třídě řidiči osobních vozidel neprojedou vůbec a MHD bude projíždět jinak, než jsou lidé zvyklí.